קבלה-ריפוי רוחני ונפשי

קבלה

הסודות הכמוסים של הקבלה



ספר הקבלה פותח שער אל עולם קסום ופשוט, העוסק בלימוד הקבלה. נכנס צעד אחר צעד, לדרך חווייתית מאוד מרתקת, הרבה ערפל וסוד מסתורי מלווה את העוסק בקבלה.

קבלה שייכת לתחום מיסטיקה ורוחניות, זו תורה יהודית קדומה ועתיקה המתאימה לכל זמן ותקופה, היום ניתן לראות את הקבלה באור אחר וחדש ושונה, אור מעשי, מאוד רלוונטי, מתאים ומעשי לתקופתנו.

לאור הקבלה נתוודע למושגים שיבהירו מושגים מוכרים ומושגים סתומים ועלומים, האופפים את עולמנו, את יעוד ומהות האדם. בקשר שבין אדם לחברו, מהי אמת, מהו אושר ומה היא אהבה.

קבלה תסייע לנו לקבל כוחות נפש, אנרגיות חיובית, לחיות באיזון רוחני ונפשי, להתמודד בצורה יעילה וטובה עם קשיי החיים ותהפוכות המציאות, קבלה תסייע לנו ליהנות בצורה פשוטה ואיכותית מהחיים, קבלה תעזור לנו לדעת על עצמנו, קבלה היא כלי רוחני להגברת המודעות העצמית, היא תסייע לנו להבין מה הם היכולות והכוחות, מה נדרש מאתנו לעשות בכדי להשתנות. קבלה עוסקת בשאלות ותשובות קיומיות.

10 הספירות הקבליות, הם עשר תכונות אלוהיות אותם העניק והאציל הבורא ממנו לאדם ביום בריאת ויצירתו, שהם עלמות של יצירה, עשר ספירות הם עלומות עליונים של בריאה, יציריה ועשייה עולמות עליונים.

הספירות ביחד עם 22 אותיות האלף בית מהווים 32 סודות עליונים מהם נברא העולם, לכן קוראים לקבלה "תורת הסוד", "חכמת הקבלה" היות והוא אפוף במשלים ותיאורים הלקוחים מאגדה בלתי מובנים ובלתי נתפסים בתודעה הרגילה.

קבלה ומיסטיקה. מסייעים לנו להבין את משמעות המספרים, לפענח ולחקור את הסוד שיש בכל מספר יחיד, את סוד צירופי 22 האותיות, קבלה מציעה לנו גם טכניקות שונות של מדיטציה, התעלות הנפש

קבלה מעשית 


"קבלה  מעשית" ידועה במיסטיקה ככלי רוחני של תקשור לצורך שחרור והתעלות הנפש לפסגות ועולמות אחרים ועליונים, קבלה מעשית היא מקור לקבלת טיפים ומסרים פענוחם, תקשור או מדיטציה היא חוויה בזמן הוויה, התנתקות מהעולם החומרי והגשמי וכניסה לעולם רוחני. העיסוק בקבלה מעשית הוא חוויה אישית עוצמתית, הליכה בשבילי הזמן העכשווי בזמן הוויה – נתיב שעיט לא ידעו.

לפי הזוהר הלא הוא ספר הקבלה האדם נוצר מעפר מן האדמה "עולם תחתון" שהוא היסוד הגשמי ביותר, " וייצר ה' את האדם עפר מן האדמה" (בראשית ב') ..."וייפח באפיו נשמת חיים" הנשמה היא החלק הרם ביותר מכל הנבראים, גם הגשמיים וגם הרוחניים, היות והיא באה מן המקור העליון והטהור ביותר. אומר הזוהר על הנשמה "מאן דנפח  מדיליה נפח" הפירוש "מי שנפח – מתוכו נפח", וייפח באפו נשמת חיים, נפח ממנו ונתן לאדם, לכן כל הברואים הם יצירה אלוהית ובכולנו יש אלוהים קטן בדמות הנשמה.

הנשמה נחצבה ממקור עליון, היא מותכת ומחוברת לגוף הגשמי, יש לה תפקיד וייעוד, עליה למלא ולהשלים את המשימה שלה בעולם הזה, עליה לשמש הצד האנרגטי הרוחני החיובי "הטוב והמטיב"   כנגד הצד החומרי והגשמי הטבוע באדם מיום לידתו. שהוא המקור ליצר הרע "יצר האדם רע מנעוריו".

המציאות בה אנו חיים מטביעה אותו בחומריות, המחשבה עסוקה באיך להתקיים ולשרוד, הנשמה לעומתה משתדלת להביא אותנו להתעלות מבחינה רוחנית למצב נקי וטהור. החומריות מסתירה את האור הרוחני מה שמביא את האדם לשכוח את ייעודו ותכליתו, האור הרוחני והאלוקי הטבוע בנשמה, הוא נסתר ונעלם, הוא מחסן של סודות עליונים וכמוסים.

תקשור רוחני: פעולה אנרגטית עצומה, חיבור לאור האלוקי, דרך הארות או ניצוצות רוחניות של הנשמה. תקשור רוחני זה מסע בזמן עכשווי בזמן אמת, בזמן הוויה (מדיטציה), מסע ארוך המתחיל מאפס לאין סוף, מטרתו להלחם בכל תהפוכות העולם הזה על כל תענוגותיו, ופיתויו, הנרמסים תחת גלגלי העונג והתשוקה, השררה והכוח, תהפוכות העולם הזה אינם ערובה לחיים בריאים, טובים ושלווים,  הם אינם ערובה לסכנות הארובות לנו בכל רגע.

תקשור רוחני - חיבור לנשמה האלוקית מטרתו לאזן ולזכך את יצר האדם, לשמש כדור הרגעה, להיות הכלי ניקוי ולהזרים לתוכנו מים חיים צלולים ובהירים

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קבלה - מיסטיקה יהודית

מיסטיקנים