קבלה - מיסטיקה יהודית

חכמת הקבלה והמיסטיקה היהודית

קבלה היא מהות המיסטיקה היהודית על כל רבדיה.

קבלה עוסקת בחקר תורת הסוד וחכמת המיסטיקה היהודית בצורה פשוטה.

חכמת הקבלה הינה תורה בת אלפי שנים, שהתפתחה מראשית הבריאה, חכמת הקבלה חוקרת את התהוות הבריאה וייעוד מקומו ותפקידו בכל הגלגולים, תורת הקבלה נותנת לנו קודים באמצעות משלים וצפנים בלתי ברורים, מיסטיים ורוחניים, בכדי לסייע ולכוון להבין את מטרת רצונו של הבורא מאתנו.

הקבלה מתארת את כל התהליכים מהם נברא היקום דרך עולמות רוחניים גבוהים הנסתרים מבינתנו ותפישתנו החושית הרגילה,

קבלה - מיסטיקה יהודית: הינה המפתח להגברת המודעות העצמית, התחברות לפנימיות העמוקה, לכוחות הנפש המניעים אותנו בצורה פשוטה שכלתנית, ורגשית, בכדי שנגיע לתכלית קיומנו בעולם הזה.

קבלה - מיסטיקה יהודית: נותנת לנו כלים פשוטים ועמוקים לתיקון יצר האדם האדם, על ידי הכנסת משמעות רוחנית לכל פעולה, מחשבה, בחירה ומעשה שאנו עושים בחיי היום-יום שלנו. ובכך היא יוצקת תוכן אמתי לחיינו על ידי יצירת איזון מושלם בין הרוחני והחומרי.

"לב"  32 סודות הבריאה והאדם. 32 סודות שהם צירוף 10 הספירות הקדושות ו 22 אותיות האלף בית.

10 הספירות הן תכונות אלוהיות שהבורא האציל לאדם ממנו ביום בריאתו "נעשה אדם בצלמנו כדמותנו" אדם בעל תכונות אלוהיות "ונפח באפיו נשמת חיים", גוף רוח נפש.

"צלמנו" "כדמותנו" כוונת הבורא להאציל לאדם תכונות מוגבלות ההופכים אותו ליציר הנעלה ביותר בטבע, גוף האדם משמש רק מלבוש חומרי "מעפר באת ואל עפר תשוב" הרוח ממשיכה להתקיים ולהתגלגל " נשמה" גוף כיסוי בגד,

כשם שהאדם בוחר,מתאים ומחליף את בגדיו בהתאם לגילו וממדיו הפיזיים ובהתאם למצבים ולאירועים בהם הוא ייתקל בחייו, כך גם הנשמה בוחרת בכל גלגול וגלגול את הגוף שישמש אותה  לצורך התיקון ועד לטיהורה והגעת למקומה הראשוני והעליון. 

בצלם אלוהים = החלק הרוחני באדם. "מותר האדם מן הבהמה" היציר הנעלה ביותר בטבע, הבורא מייעד אותו למשול בטבע ובכל אשר בו, ומאפשר לו דרך הנשמה להיות בקשר ישיר אתו מבחינה שכלית, מוסרית וחברתית.

האדם נברא רציונלי – בחירה, שכל ומחשבה. השתקפות של חכמה והבנה אלוהית. עם זכות בחירה. 

מוסרית + ייעוד של האדם הוא נברא מוסרית, לדבוק באמת, להתנהג בתמימות ויושר מבחינה מצפונית ללכת תמים לפניו. מצפון האדם הוא בימן ורמז למצב הראשוני כאשר נכתבו החוקים וניתנה לאדם הבחירה בין טוב ורע, האדם הפר אותם בגן עדן,

חברתי, חיבור בין האדם ליוצרו, בין האדם למקום, ובין האדם לאדם, 

קבלה - מיסטיקה יהודית 

קבלה מעשית

מיסטיקה יהודית קיימת משחר הבריאה לפי הקבלה, סודות הקבלה הם סודות שנתנו במתנה על ידי הבורא ליחידי סגולה שנבחרו על ידו. קבלה נועדה כדי לחקור וללמוד מחכמתה לצורך תיקון המידות, ותיקון מסעי הנשמה. לא כדי לחשוף ולגלות את סודותיה.

ישנם איסורים והגבלות בלימוד הקבלה ובמיוחד השימוש בקבלה מעשית,  רק מעטי סגולה יכולים לעסוק בקבלה מעשית גם כאן חלים צווים ואיסורים לפי המיסטיקה היהודית.

העוסק בקבלה מעשית חייב להיות מעל גיל 40, אדם אשר למד ובקי בכל התורה שבע"פ, אדם חכם בעל תפיסה על חושית ויכולת שכלית לפענח מושגים רוחניים מופשטים וגבוהים. אדם בעל נשמה טהורה וגבוהה, לצערנו רק מעטים זכו להגיע לרמה הזו וכיום אין בנמצא אדם כזה.

האיסור על העיסוק בקבלה מעשית וגילוי סודות הקבלה, נובע מהחשש העיקרי שהמושגים הרוחניים עלולים להתפרש  להתבטא בצורה לא נכונה וליצור שיבושים על ידי ייחוס תכונות אנושיות לתכונות אלוהיות בלתי מוגבלות,

האדם נברא עם רצון מוגבל, האדם הוא הארה של הבורא, ולא מקור האור.

מיסטיקה יהודית בעידן החדש החלה להתחדש ולפרוח בהדרגתיות מלפני כ 700 שנה בערך תחילת המילניום ה-6 מבריאת העולם. לקראת הכנה לקבל את האלף השביעית לבריאת העולם


קבלה - מיסטיקה יהודית רואים באלף השישית תקופה של הכנה לקראת האלף השביעית שנקראת ימות המשיח על ידי הגברת המודעות העצמית והכרה עליונה ושלמה בכוחו של הבורא הממלא ומקיים את המציאות כולה.

החזרת אהבה לפי הקבלה


לצערנו הרב בעידן האינטרנט רבים מכריזים על עצמם כמומחי ואנשי קבלה, מיסטיקנים שונים מצהירים על יכולתם להחזיר אהבה על ידי קבלה מעשית, דבר שהוא נטול כל אמת ויסוד.

אפשר ללמוד את הקבלה, לחקור בה, להפיץ את חכמתה, אך לא להשתמש בה ולעסוק בה, לצורך מניעים אישיים וחומריים, למוד קבלה לצורך הבנת הקודים המוסרים ותיקון מסעי הנשמה בכול הגלגולים.

אין מושג וחייה כזו שנקראת "החזרת אהבה לפי הקבלה". מושג אשר השתרש היום אצל מיסטיקנים רבים העושים שימוש בו לצורך עשיית הון על חשבון לקוחות תמימים חסרי ידיעה והבנה הנמצאים בבלבול גדול ומצוקה בעת זוגיות במשבר. או בתהליך של פרידה.

החזרת אהבה לפי הקבלה, מתייחסת לאהבת האדם את בוראו ויוצרו, חזרה לשורשים ולערכים, התחברות בשלמות לאור האלוקי, אהבה ללא תנאים וללא אינטרסים,

אדם החפץ ללמוד קבלה, עליו להיות מוכן להתחבר למקור השורשי שלו מתוך ידיעה רוחנית ברורה וגבוהה ביותר להשתנות וליצור את האיזון המלא בין הרוחני והחומרי, גוף רוח ונפש.

אף מיסטיקן או מיסטיקנית מורשה לערוך זיווגים ולבצע החזרת אהבה לפי הקבלה באמצעות קבלה מעשית. כשפים לחשים מרקחות ועוד. 

לעומת זאת ניתן להשתמש בקמעות, ברכות, תפילות ובקשות שונות שחוברו על ידי גדולי תורה ומקובלים, כסגולה וישועה של החזרת אהבה


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קבלה-ריפוי רוחני ונפשי

מיסטיקנים

קבלה - מיסטיקה יהודית