חכמת הקבלה - מיסטיקה יהודית


מהי חכמת קבלה 


בכדי לשנות את אורח חיינו הוויתנו ודרכנו בעולם הזה, עלינו ללמוד להכיר את הכוחות והחוקים שמנהלים את המציאות והיקום.

מיסטיקה יהודית "חכמת הקבלה" מסייעת לנו להכיר את החוקים הללו, להתנהל באיזון והרמוניה עם הטבע, במטרה להגיע בשלמות להגשמת הייעוד שלנו בעולם הזה באושר ואהבה.

המפתח לקבלת תדר האושר נמצא בתוכנו.... צריך רק לדעת להתחבר פנימה לנפש הרוחנית ולפתוח את שערי החכמה הקבלה והאושר.

"חכמת הקבלה" - שיטה עתיקה וקדומה הקיימת מאז ימי בראשית דרך אברהם אבינו. לפי ההלכה אברהם אבינו עמד בכול עשרת הנסיונות שהציב לו אלוהים, עשרת הגילויים, שהעיקרי והחשוב בניהם היה סיפור "עקדת יצחק"

אברהם אבינו - היה המיסטיקן והמקובל הראשון שנסה לחקור ולהבין את המציאות והחוקים לפיהם מתנהל היקום, וכיצד מסתובב לו הגלגל ללא מנהיג, הכוונה, השגחה וחוקים. עד שליבו הבין והשיג דבר דרך חקירה והכרת האמת. והגיע לידיעה שיש אלוהים והוא ברא הכול.

אברהם אבינו ידע שכל עובדי האלילים והכוכבים, טועים ומטעים, בגיל 40 ידע אברהם לתת תשובות לשאלות, הוא הראשון שהכיר בקיומו של אל אחד בעולם אלוהים " ויקרא שם בשם ה' אל עולם" (בראשית כ"א  ל"ג).

במסע נידודיו מארץ לארץ ממלכה לממלכה, אסף לו אברהם מאמינים רבים שהלכו איתו ובדרכו עד שהגיע לארץ כנען, הוא הצליח לשתול בליבם את האמונה וההכרה באל אחד. 

חז"ל תיארו את דמותו הרוחנית והמיסטית של אברהם במילים הללו " "כָּל מִי שֶׁיֵּשׁ בְּיָדוֹ שְׁלשָׁה דְבָרִים הַלָּלוּ, עַיִן טוֹבָה, וְרוּחַ נְמוּכָה, וְנֶפֶשׁ שְׁפָלָה, מִתַּלְמִידָיו שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ .....( מסכת אבות)

מיסטיקן או מקובל הוא אדם בעל שעת נפש שיש בו רצון עז לגילוי חכמת הקבלה וסוד החיים, מתוך לימוד חוקי הטבע הנסתרים, במטרה להגיע בבטחון לחיי אושר ושלמות בפשטות ואהבת אמת.

מקובלים או מיסטיקנים, הם בעלי חוש רוחני ומיסטי ייחודי וגבוה מאוד, לדעת המיסטיקנים והמקובלים לפי הקבלה, הסיבה העיקרית לכלל הצרות של בני האדם היא בחוסר האיזון במערכת החברתית והמציאות בה אנו שרויים.

חכמת הקבלה מסייעת לנו להבין את כוחות הטבע והחוקים שיוצרים את האיזון דרכן מתנהל העולם הנקרא "נשמה" כוחות רוחניים שקיימים באדם מיום בריאתו "ספירות".

לימוד והבנה של כל התהליכים והחוקים הרוחניים שמנהלים את היקום,  הם המפתח לשער "הנשמה" דרכה נוכל להבין את ייעודנו האישי ותפקידנו בעולם הזה ובכול הגלגולים.


מיסטיקה יהודית 



עד לפני תקופת האר"י הקדוש היו הגבלות מחמירות על לימוד חכמת הקבלה והסוד, ומאז קבעו המקובלים והמיסטיקנים כי בשל הרגע לחקור וללמוד בתורת הקבלה.ולכן הוסרו כל המגבלות והאיסורים שהיו קיימים.

המערכת החברתית והכלכלית נמצאת כיום בקריסה מוחלטת, רצופה בקיצוניות, חוסר שליטה ואיזון ומשברים מתמשכים, התרבות והחינוך הולכים ומקבלים צורה אחרת, התא המשפחתי והזוגיות מתפוררים, מערכות החיים הסובבות אותנו מלאה בניגודים שהופכים אותנו לאוגואיסטים, ביחס לפרט ולחברה.

המיסטיקה היהודית באמצעות הקבלה מסייעת לנו להמשיך ולנהל את החיים בצורה מאוזנת והרמונית אחרת ושונה ממה שמציעים לנו החיים החומריים, על ידי הגברת המודעות העצמית והכרת החוקים שמנהלים את המציאות.

מיסטיקה, דת ואמונה, נומרולוגיה, תקשור, טארוט, אסטרולוגיה, מאגיה, קמעות וסגולות, אינם מצריכים ידע מוקדם והגעה לגיל בשלות כדי ללמוד אותם, חכמת הקבלה לעומתם מצריכה בשלות ובגרות, נסיון רצון ואמונה, קבלה, פתיחות, אהבת הזולת ואחריות הדדית זה לזה.

המיסטיקה היהודית, באמצעות מיסטיקנים ומקובלים, מדגישה את הקשר הישיר והבלתי אמצעי, בין מימוש הייעוד והתפקיד הרוחני של "נשמה" לבין התופעות החומריות החיוביות או השליליות שחווה האדם במסע חייו ומציאת האיזון בניהם.

הפצת חכמת הקבלה היא במסר העיקרי והשוב ביותר "ערבות הדדית קבלה ואהבת הזולת" המסר הקבלי הוא בעצם, הכלי הרוחני או המתכון, להתעלות והתגברות על כל המכשולים והבעיות הגורמים לרע, לסבל ולצרות בו אנו שרויים.

חכמת הקבלה והבנת סתריה יכולים ליצור את האיזון ביני לבין עצמי, ביני לבין החברה והסביבה, ביני לבין האנושות כולה. 

חכמת הקבלה היא האור הרוחני לו אנו זקוקים על מנת לקבל את אותם הארות שיאירו על חיינו ודרכנו במסע החיים בדרך להגשמת ייעודנו "רצון הנשמה" בכול מחזוריה וצורותיה השונים.

המפתח לכך נמצא באמונה וברצון הפנימי להשתנות, להתעלות, להיות אדם אחר ושונה, ללמוד את השיעור ולתקן. על ידי הקשבה לקולות הלב והתחברות לתדר האושר הפנימי בשלמות.

מיסטיקנים ומקובלים אינם ניחנים, רק במתן תחזית אישית, הגנות קמעות וסגולות, אלה בעיקר בייעוץ והכוונה, תשובות לשאלות מטרידות, ריפוי רוחני גוף ונפש, מתן כלים רוחניים מעשיים לאיזון אנרגטי, הסרת חסימות ונטרול אנרגיות שליליות. הכוונה לאהבת הזולת וקבלת האחר והשונה. 

מיסטיקנים ומקובלים הם שליחי אמת הפועלים לפי כל יסודות המיסטיקה היהודית ותורת הקבלה.





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קבלה-ריפוי רוחני ונפשי

מיסטיקנים

קבלה - מיסטיקה יהודית