התעוררות רוחנית


התעוררות רוחנית מהי?





"התעוררות רוחנית" התעוררות מנטלית - נפשית, בדרך כלל המבנה הפיזי שלנו יוצר אשליה שהצרכים שלנו מבוססים רק על החומריות, כי זה כל מה שדרוש לאדם, עד אשר האדם חווה חוויה שאין עליה תשובות, מתעורר משנתו, כולנו בנקודת זמן מסוימת במסע החיים הפרטי, חווים אירוע שעורר והאיר את דרכנו, מעין הארה שאחריה מתחיל החיפוש את תשובות על מהות החיים, ייעוד האדם ותפקידו, השאלות והתהיות בנקודה מסוימת במסענו הפרטי נקראת "התעוררות רוחנית" יקיצה מתוך המציאות בה אנו חיים. דרמה אנושית פנימית מתחילה לחפש אחר האמת ומשמעות החיים.

בדרך כלל אנו נמצאים בתנועה וזרימה חומרית וגשמית, בתוך עולם הבנוי מחלומות ואשליות בלבד, הבנוי משיגרה תחרותיות, מחויבות אחריות ומטלות, משפחה וילדים, עבודה, לימודים, מעמד, כסף קריירה, בית, ביגוד, בילויים בשאיפה לחיי איכות ונוחיות, מבלי להבין שמעבר לחומר קיים עולם שהוא הרבה מעבר להשגת המודעות הרגילה, המודעות הרגילה אותנו לראות המציאות הפיזית היום-יומית כדבר מוחלט ומובן מאליו.

התעוררות רוחנית הינה יקיצה מתוך אותו חלום של נוחיות מעמד ואיכות, בתוכנו מתקיימים שתי עולמות העולם המציאות והעולם האחר שנראה כמו סרט דמיוני.

התעוררות רוחנית
מלווה בהרגשה שיש משהו אחר לשגרה והמציאות הפיסי, מעבר לאגו לי לעצמי, מעבר לסיפוק הצרכים הגשמיים החיצוניים, שיש משהו פנימי ועמוק מעין ניצוץ אלוהי הקיים בתוכנו, הנשמה האלוקית מקור האור הרוחני הפנימי המתעצם בתוכנו ומעורר אותנו טיפין טיפין בצורת הארות רוחניות.

המחויבות והאחריות היא לעצמי לי לאמת הפנימית שלי, התעוררות רוחנית לעתים יוצרת התנגדות ושנויה במחלוקת ביני לבין עצמי, מצד האחד הפחד לגעת באמת הפנימית שלי, שכן היא דורשת שינויים, דרכי חשיבה שונים, יציאה מהשגרה, חופש, העדפות ובחירות אחרות, לבין המחויבות הרגילה והחומרית שמקנה לנו כביכול בטחון, כי היא שדה הפעולה והיצירה המוכרת לנו היטב. צריך לשרוד, החיים זה לא פיקניק וכולי, ככל שנתחבר לתדר הנשמה נבין שההגה בידיים ושאנו קובעים את מסלול הנסיעה, אנו היוצרים והבוראים של המציאות בה אנו רוצים להיות.

המיסטיקה היהודית וגם לפי תורות מיסטיות אחרות, מספרת על בריאת האדם, "נעשה אדם בצלמנו כדמותנו" (בר א, כו) ...ובהמשך, הביצוע, "ויברא אלוקים את האדם בצלמו בצלם אלוקים ברא אתו" (כז). אנחנו ניצוצות אלוקיות, "ויפח באפיו נשמת חיים. לפי הקבלה האדם נברא מ 10 חלקים "ספירות" תכונות אלוקיות חלקיות שאותם האציל הבורא לאדם ביום בריאתו.

כמו כל דבר שקיים ביקום, בני האדם ניחנים בכשרון היצירה והבריאה, זהו טבע האדם, מצד אחד אנחנו חלק מהטבע ומצד שני אנחנו מעל הטבע, "מותר האדם מן הבהמה" הטבע נברא עבור האדם "פרו ורבו ומלאו את-הארץ, וכבשוה; ורדו בדגת הים, ובעוף השמיים, ובכל-חיה, הרומשת על-הארץ", ובהמשך גומר ואומר "וירא אלוהים את-כל-אשר עשה, והנה-טוב מאוד"

אנו צובעים את מציאותנו חיינו בבד במכחול ובצבעים שאנו בוחרים, אם נרצה הציור ישקף יופי רוגע שלווה, שמחה אושר אהבה, שלמות, אם נרצה הציור ישקף צבעים גסים וקודרים, תסכול אפרוריות, כעס, השפלה ועוד... הכול תלוי במצב הנפש בו אנו שרויים מבחינה רגשית יצירתית מחשבתית, כי זה כל מה שאנו רואים ותופסים, אנחנו משליכים את כל מה שבתוכנו לציור של החיים שלנו.

האופן בו אנו תופסים את המציאות הוא גם האופן בו אנו יוצרים את מציאות חיינו. אם נתחבר לניצוץ האור לנשמה האלוקית שבתוכנו איכות חיינו תשתפר ורבים מהתסכולים והקשיים שלנו ייעלמו, שהם תוצאה של שיעור "קארמה" סיבה ותוצאה, בחירות שגויות בכול תהליך של קבלת שעברנו ונתקלנו במהלך חיינו.

האופי הפיזי בו אנו שרויים. במציאות של תחרותיות והשגיות, פועלת בתוכנו כמו אויר דחוס ברמה גבוה ולכן גם המחשבות והרצונות שלנו פועלים בצורה כזו ללא איזון והתחשבות ביכולת ההכלה של הכלי הפיזי והרגשי.

אנחנו חלק מתכנית אדירה "גלגול הנשמה", בתוך מחזורי חיים שונים ומתפתחים אנחנו רק המלבוש הפיזי לנשמה דבר שנבצר מהשגת ידיעתנו ומודעתנו הרגילה,

הנשמה מובילה אותנו להתנסויות שונות ומשונות בכול מחזור חיים היא מפגישה ומחברת אותנו עם אנשים שונים שהכרנו באחד הגלגולים, כאשר לכל דבר יש סיבה ומסובב לכל דבר יש משמעות רוחנית עמוקה, שיעור ותיקון, סיבה ותוצאה, חשבו על כך!!!!!

ברגע שנתעורר מהחלום שנקרא "המציאות", נבין שהאירועים המקריים בחיינו הם לא סתם אוסף בתוך אלבום הזיכרונות, ישנם אירועים שמובילים אותנו לחיים חסרי תכלית, וישנם אירועים שנועדו לעורר את המודעות הרוחנית מודעות היקום והבריאה,

עלינו לצאת מתוך מאגרי האשליה של הבלתי מודע, וליצור מאגר אמתי של חיים באופן מודע, משמעות הדבר להתעורר רוחנית ולהיות הבורא והיוצר של המציאות בה אנו חיים

מיסטיקול 8 - מרכז האור והמיסטיקה בישראל, מיסטיקנים און ליין ייעוץ והכוונה לפי הקבלה

מאת: שלמה טל מיסטיקן מתקשר מדריך רוחני למודעות עצמית בשיטת חלון האור.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קבלה-ריפוי רוחני ונפשי

מיסטיקנים

קבלה - מיסטיקה יהודית