ספירת הבינה לפי הקבלה


מהי ספירת הבינה בקבלה?



ספירת הבינה בקבלה היא הספירה ה 3 מבין עשר הספירות שבתורת הקבלה. קבלת האור האלוקי, האור הרוחני המופשט, במושגים הגיוניים ושכליים, זרימה של מידע לדעת לשכל שבנפש האדם.

כוח הבינה הוא המנוע המניע את הרגשות והמעשים, את החשיבה והיכולת לקבל וליצור יש מאין.

לא סתם מופיעה ספירת הבינה אחרי הספירה ה 2 ספירת החכמה, דרך החכמה האלוקית "נשמה" שבנפש האדם. ניתן לפשט את התהליכים שאנו חווים בחיינו.

תפקידה של ספירת הבינה היא לקבל: את השפע הנובע מספירת החכמה, לפי הקבלה ספירת הבינה היא המשכן או ההיכל של החמה,

ספירת הבינה יוצרת מעין קונפליקט ראשוני עם ספירת החכמה, חכמה לא נכנסת לפרטי פרטים, אלה מתעסקת בעיקר, כתוב בזוהר על ספירת הבינה "למרות שאין היא דין אבל הדין מתעורר ממנה" כלומר יש פה ראשית דין או שורש של דין, החכמה נותנת הבינה מקבלת.

התבונה האנושית מתחילה משיעור החכמה. ונמשכת לאין סוף, החכמה מהווה מחצית מהבינה לכן יש דמיון ביניהן. ספירת הבינה נקראת באר מים חיים שממנה יונקת החכמה את חיותה.

ספירת הבינה מקבלת את תמצית האור האלוקי, היוצא מספירת החכמה, נבנית בכוחות עצמה ומפתחת את עצמה לרעיון שלם מופשט, המורכב מפרטים רבים.

הכוח המקביל של ספירת הבינה בנפש האדם, הוא כוח המחשבה וכוח ההכרה. ביחד הם מהווים את היכולת להפיק ולתרגם כל רעיון מופשט לדבר מעשי ומוחשי. הכוח הקוגניטיבי של האדם. עלייה ביכולת האישית לחשוב, להבין לשקול, ולפתור בעיות.

הבינה והחכמה הם שפת התת מודע ,חלקו הימני של המוח החלק האינטואיטיבי \יצירתי שבנו , החלק הקוגניטיבי שייכת לחלק השמאלי של המוח הרציונלי של המוח.

בפסיכולוגיה, התפתחות קוגניטיבית קשורה להתפתחות הפסיכולוגית של האדם, התפתחות האינטליגנציה, תהליכי העיבוד של מידע, השגה רוחנית, תפיסה, זיכרון, למידה וחשיבה.

לכן בתרשים הספירות לפי תורת הקבלה, ספירת הבינה מופיעה בצד השמאלי העליון של 'עץ הספירות'.
ותפקידה גילוי, פיצוח ופיתוח הפוטנציאל הקיים בסוד החכמה

ספירת הבינה, בנויה משני רבדים, רובד פנימי ורובד חיצוני. הרובד הפנימי "קבלה וקליטה" של ההארות היוצאות מספירת החכמה. הרובד החיצוני נקרא "תבונה", המקור ממנו מתהוות התובנות והיכולות להגיע למימוש של כל פעולה עצמית, זוהי חוויה רגשית יצירתית ועמוקה.

כתוב "בזוהר" המילה "תבונה" מורכבת מאותיות "בן" ו"בת" - "בן" רמז לששת הספירות: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד ויסוד, שהן הספירות שמרכיבות את עולמו הרגשי של האדם, ו"בת" רמז לספירת המלכות המסמלת את הרובד המעשי, ה"בן" וה"בת" מכונים בקבלה "אם".



התוצרת הנגזרת משילוב ספירות חכמה ובינה, בא להמחיש לנו רעיון מובנה ושלם, המכיל את הנקודה הרעיונית הראשונית, הפיתוח המסגרתי ותהליך ההנעה לתוצאה מעשית.

ספירת הדעת תפקידה לקשר ולחבר את ספירת החכמה והבינה לכדי ביטוי וגילוי של חווית רגשיות בעולם העשייה

התכונה העיקרית של ספירת הבינה מלמדות אותנו על הצורך ליצור 'כלים מעשיים' כדי להיות מוכנים לקבל את האור האלוקי והשפע הרוחני. במטרה אחת להפיק ממנה את מרב התוצאות המעשיות.

את הכלים אנו יוצרים דרך האחיזה שלנו בחיינו היום יומיים, חשיבה, דיבור, יצירה, מעשה, רגש, דמיון מודרך בכול ובכול תהליך של קבלת החלטות הקשורות להוויה היום יומית.


מאת שלמה טל מיסטיקן מדריך ויוצר רוחני בשיטת חלון האור.


לקבלת ייעוץ הכוונה וסיוע רוחני התקשרו עכשיו 072-2280546

להרשמה לקבלת טיפים ומסרים רוחניים במייל לחצו על הקשור <<<<כאן>>>>>

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קבלה-ריפוי רוחני ונפשי

מיסטיקנים

קבלה - מיסטיקה יהודית